Fővárosi Csatornázási Művek

Vakbarát verzió | Normál verzió

Csatornarekonstrukciók

Az FCSM a biztonságos és folyamatos szennyvízelvezetés érdekében évek óta hatalmas összegeket költ csatornarekonstrukciókra.

Utca Szakaszhatár Hossz (fm) Kivitelező Kezdés Tervezett befejezés
I.,
Palota út
Dózsa György tér - Dísz tér között 919,0 Bonex Építőipari Kft. Befejeződött
VII.,
Péterfy Sándor utca
Alsóerdősor utca - Bethlen Gábor utca között 497,4 PENTA Általános Építőipari Kft. Befejeződött
X.,
Martinovics tér
Kápolna utca - Bolgár utca között 115,3 FCSM Mélyépítő Kft. Befejeződött
VII.,
Csengery utca
Szófia utca - Wesselényi utca között 419,9 SADE-MM Kft. Befejeződött
VIII., Csobánc utca Diószeghy S. utca - Szeszgyár utca között 135,0 PENTA Általános Építőipari Kft. Befejeződött
XIII., Klapka utca Kassák Lajos utca - Tüzér utca 189,1 PENTA Általános Építőipari Kft. Befejeződött
XIV., Kerepesi út Hungária krt. - Pongrácz út között 389,5 Bonex  Építőipari Kft. Befejeződött
VI., Dózsa György út Benczúr utca - Dózsa György út 84. között 131,3 Bonex  Építőipari Kft. Befejeződött
XX., Török Flóris utca Kossuth Lajos utca - Bíró Mihály utca között 146 FCSM Mélyépítő Kft. Befejeződött
XI., Műegyetem rakpart Petőfi híd - Bertalan Lajos utca között 195 PENTA Általános Építőipari Kft. 2017.08.15. 2017.10.03.
XIII., Vágány utca Dózsa György út - Vágány utca 2. között 65,7 Bonex  Építőipari Kft. 2017.09.11. 2017.10.06.
XIII., Vágány utca Hun utca - Mohács utca között 136 PENTA Általános Építőipari Kft. 2017.09.11. 2017.10.17.
XIII., Vágány utca Hun utca - Vágány utca 2. között 440,7 SADE-MM Kft. 2017.09.11. 2017.11.10.
XIV., Hermina út Kós Károly stny. - Erzsébet királyné útja 495,9 COLAS Alterra Zrt. 2017.09.18. 2018.05.09.
XV., Batthyány utca Bartók Béla utca - Rákóczi utca 106,4 FCSM Mélyépítő Kft. 2017.08.02. 2017.11.20.
XI., Verbéna utca Kapuvár utca - Herend utca között 145,6 FCSM Mélyépítő Kft. 2017.11.14. 2018.03.15.



Kevesebb útfelbontás: A rekonstrukciós munkák elvégzése során az FCSM környezetkímélő és környezetbarát technológia alkalmazására törekszik. A múlt század végéig csak nyílt munkaárokban építették a csatornákat, mára már feltárás nélküli, alagútszerű csatornaépítés a jellemző. Az 1960-as évek végétől az építőipari gépesítés, a korszerű dúcolási rendszerek, a különféle előre gyártott csőanyagok használatával új technológiák váltak általánossá. Ennek megfelelően, ahol lehetséges és a csatorna állapota megengedi, ott ún. feltárás nélküli, rehabilitációs módszereket alkalmaznak, ez ugyanis kevesebb burkolatbontással jár.

Közlekedésbarát munkarend: Az FCSM a hagyományos, ún. nyílt feltárásos technológia alkalmazása esetén is különös gonddal jár el. A kivitelezést végző alvállalkozóktól olyan munkarend kialakítását követeli meg, hogy a közúti közlekedésben minél kisebb és rövidebb ideig tartó fennakadások legyenek.

Biztonságos fedlapok: A közlekedés biztonságát szolgálja az FCSM által elindított több éves program, amelynek keretében sor kerül az elhasználódott csatornafedlapok cseréjére, illetve szintbehelyezésére. A Társaság saját szabadalmának köszönhetően már a fővárosban és országosan is több mint 45-45 ezer fedlap és víznyelőrács illeszkedik tökéletesen az útburkolatba.

Film: Bontás nélkül a föld alatt